Bananica i Smoki su dva najbrže rastuća brenda u celoj Atlantic Grupi

Svi smo mi Stiv Džobs ili nastojimo biti

„Štark do 2025. vidim u top tri  konditora u Adrija regionu. Cilj nam je  da budemo kompanija koja izvozi van Srbije jednako koliko i prodaje u Srbiji, da  imamo vrhunsku tehnologiju i da konstantno inoviramo, te da imamo kompaniju koju vodi tim visoko angažovanih ljudi“, kaže Marko Njavro, generalni direktor SPP Slatko i slano u Atlantic Grupi (Atlantic Štark) povodom 100 godina proizvodnje čokolade, koja se danas proizvodi pod brendom Najlepše želje i 50. rođendana Smokija. 

Štark je u godinu jubileja ušao sa dobrim finansijskim rezultatima i sa značajnim ulaganjima u pogone Štarka. „Sad smo u sredini prilično velikog investicionog ciklusa. U  2020. instalirali smo novu liniju za čokoladu od devet miliona evra. Ove godine započinjemo rekonstrukciju linije za vafle,  instaliraćemo  novu liniju za keks u Ljuboviji - to je još devet miliona evra. Ako bude sve u redu, mi ćemo od 2020. do 2025. uložiti skoro 50 miliona evra u Štark. To je plan i zavisi od puno okolnosti, ali uz ta ulaganja je vizija kako ja vidim Štark prilično ostvariva“, navodi Njavro. 

Sa kakvim rezultatima i planovima za inovacije ste ušli u godinu jubileja? Koji su najbrže rastući brendovi u okviru Strateškog poslovnog programa (SPP) Slatko i slano?

Atlantic Grupa je ušla u ovu godinu finansijski stabilna, sa minimalnim udelom duga u EBITDA. Grupa je imala istorijski visoke prihode. Naše strateško poslovno područje Slatko i slano, odnosno Atlantic Štark čini 13 odsto ukupne prodaje Grupe. I mi smo imali veoma  dobru prošlu godinu: ostvarili smo rast prihoda od šest odsto u odnosu na 2020. i ispunili smo naš plan prodaje, što je jako dobro imajući u vidu da su poslednje dve godine bile turbulentne. Naša dva brenda Bananica i Smoki su dva najbrže rastuća brenda u celoj Atlantic Grupi koja ima četiri osnovna biznisa i veoma širok portfolio proizvoda i brendova.  U Slatko i slano imamo osam ključnih brendova u koje ulažemo marketinške budžete. Dva ključna u koje ulažemo su Smoki i Najlepše želje, a važna nam je i Bananica. Bananica je ostvarila rast od 30 odsto u odnosu na 2020. godinu, a Smoki više od  20 odsto rasta. 

Šta je razlog za tako veliki rast Bananice?

Prvo, moramo biti iskreni, u 2020. godini usled kovida dosta je pala prodaja barova pa i Bananice, dakle baza je bila nešto niža. Puno smo radili na glavnom brendu Bananice, imali smo imidž kampanju i radili smo na specijalnim pakovanjima sa porukama. Dodatni vetar u leđa je Ledena bananica. To je fantastična inovacija. Ne sećam se da je jedan brend s  tako malom inovacijom napravio tako veliki iskorak. Inovacija Ledene bananice je  taj sloj mentola, ukus ledenog. To je prvi bar za koji se sugeriše da se jede ohlađen i da se stavi u frižider jer tada ta hladnoća još više dolazi do izražaja. Jedan od razloga zašto smo lansirali Ledenu je taj što bananica ima sezonalnost, više se jede zimi, nego leti. I onda smo tražili nešto što potrošačima može biti  zamena za sladoled i druge slatkiše koje  jedu leti. Ovaj proizvod je kompletno interno osmišljen, razvijen i proizveden u Štarku.


Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.