
Kolumna Biljane Stepanović
Sa čim ulazimo u krizu
Broj 89, april 2022.
Dok se vi premišljate da li da uplatite letovanje dok traju popusti, ili ipak da sačekate dok vidite razvoj situacije (ko zna, možda odnese đavo &s...
Broj 89, april 2022.
Piše: Stanislava Nestorović, Training and development specialist, ASEE
0 komentara
Tokom prvih šest meseci, svi novozaposleni su istovremeno i polaznici naše onboarding akademije ,,Knowledge infusion”, tokom koje stiču strukturisanu bazu znanja i veština koje će im kasnije biti od pomoći u svakodnevnom radu i saradnji sa kolegama i klijentima
U kompaniji ASEE se od prvog dana misli o potrebama novih ljudi, a zaposleni u HR-u kontinuirano rade na unapređenju programa za efikasnu integraciju novih koleginica i kolega.
Onboarding proces, koji traje šest meseci, pažljivo je osmišljen koncept u okviru kojeg se novozaposlenima najpre obezbeđuje ravnopravnost sa ostalim kolegama i koji je usmeren da prepozna vrednost koju oni donose kompaniji. Svi zaposleni u HR-u u nekom od segmenata daju doprinos onboardingu – naše nove kolege najpre upoznajemo sa činjenicom kako naš tim funkcioniše iznutra, kako postižemo vrhunske rezultate, ali i kako nikada ne gubimo iz vida da je potrebno da budemo i humani, da se zabavimo, našalimo i družimo. Nakon prvih dana i nedelja, svakom novom kolegi se posebno posvećujemo tokom organizovanog pojedinačnog intervjua, jer nam je od važnosti da čujemo kakvu smo atmosferu stvorili, da li svi koji imaju značajne uloge u procesu, deluju kao celina i tako na pravi način doprinose osećaju pripadništva, ali i očekivanom stepenu autonomije i osećaja svrsishodnosti. Nije iznenađujuće da „Buddy“ pridobije najviše simpatija naših zaposlenih, jer sve „badiće“, koji su tu da olakšaju integraciju u tim, vešto biramo. Ključnu ulogu u razvoju nosi supervizor koji brine o tome da svaki novi član tima dobije svu podršku u vidu novih znanja i ohrabrenje.
Tokom prvih šest meseci, svi novozaposleni su istovremeno i polaznici naše onboarding akademije ,,Knowledge infusion”, tokom koje stiču strukturisanu bazu znanja i veština koje će im kasnije biti od pomoći u svakodnevnom radu i saradnji sa kolegama i klijentima.
Svi treninzi u okviru akademije „Knowledge infusion“ razvijeni su tako da podržavaju naše poslovne vrednosti. U tom smislu obuhvataju razvoj lične efikasnosti, komunikacionih veština i unapređenje iskustva klijenata, kao i organizacionih veština. Počevši od prve radionice na kojoj usvajaju model ponašanja koji je u skladu sa našim vrednostima, preko veština pružanja ili prihvatanja povratnih informacija, pa sve do pripreme za sastanke sa klijentima – novozaposleni ulaze u korporativni svet sa mnogo manje otpora. Ovaj program donosi posebnu vrednost za mlade kojima je ovo prvo radno iskustvo i koji se nalaze na prekretnici između studentskog način razmišljanja i poslovnog stava koji je potreban za savesno obavljanje njihovih novih zaduženja.
Ovaj program je i platforma za umrežavanje unutar kompanije i razvoj novih poznanstava. Boljim upoznavanjem svojih saradnika naši zaposleni stvaraju siguran krug ljudi kojima će se obratiti kada žele da realizuju neku od svojih ideja, što je u samom početku veoma važno za sticanje osećaja pripadnosti i shvatanje suštine timskog rada.
Kroz ,,Knowledge infusion“ program želimo da postignemo obostrani benefit – da novozaposlene na praktičan i svakodnevno primenjiv način uvedemo u našu organizacionu kulturu i da istovremeno osiguramo brži i lakši proces njihove adaptacije i bržeg postizanja rezultata.
Treninge u trajanju od četiri sata organizujemo za svaku grupu jednom mesečno, a vreme održavanja je prilagođeno njihovim svakodnevnim aktivnostima.
Svaki je praktičan i interaktivan, a naši instruktori insistiraju na aktivnom učešću polaznika i na njihovom prevazilaženju predrasuda vezanih za ,,meke“ veštine koje se često viđaju u IT kompanijama. Ovom prilikom na nenametljiv način radimo na njihovom usvajanju ASEE sistema vrednosti.
Ti jednomesečni susreti su istovremeno i prilika da odgovorimo na njihove dileme iz svakodnevnog posla, kao i da podstaknemo njihovu proaktivnost i odgovornost.
Evaluacije nam pokazuju da smo na odličnom putu, kao i njihova potreba da sa nama podele primenu naučenog u periodu između treninga. Značajna podrška u procesu su nam i njihovi menadžeri, koji imaju sluha za ovaj aspekt razvoja i omogućuju novozaposlenima prostor i vreme za razvoj kroz interne programe obuka.
Za budućnost imamo i sjajne planove i ideje za razvoj akademije kroz obuku mladih lidera i podučavanje novozaposlenih mentorskim veštinama.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Broj 89, april 2022.
Dok se vi premišljate da li da uplatite letovanje dok traju popusti, ili ipak da sačekate dok vidite razvoj situacije (ko zna, možda odnese đavo &s...
Broj 89, april 2022.
Ruska agresija na Ukrajinu otvorila je potpuno novo poglavlјe u međunarodnim odnosima. U ovom ratu se prelama odnos „liberalnog sveta“ koji predvod...
Broj 89, april 2022.
Na cene polјoprivrednih artikala izuzetno će uticati skok cene mineralnih đubriva (bar tri puta je skuplјe nego pre godinu dana), kao i rast cene d...
Broj 89, april 2022.
Pandemija korona virusa i invazija Rusije na Ukrajinu ogolile su do kraja jednu izuzetno poražavajuću stvar. Činjenice su odavno izgubile bitku pro...
Broj 89, april 2022.
Nismo preprodavci, već platforma na kojoj trgovci imaju mogućnost da upravljaju svojim cenama, inventarom, akcijama, promocijama, što znači da zadr...
Broj 89, april 2022.
Svaki građanin Srbije je u periodu od 10 godina dodatno zadužen za oko 2.278 evra, tako da dug po glavi stanovnika trenutno iznosi oko 4.550 evra, ...
Broj 89, april 2022.
Kada je reč o kretanju javnog duga Srbije, prethodne dve decenije se mogu podeliti na četiri perioda: period pada javnog duga (2000-2008), period s...
Broj 89, april 2022.
Plata nije jedini benefit koji privlači mlade ljude. To se, nekako, podrazumeva. Bez dobre plate, mladi stručni ljudi ne žele ni da odu na razgovor...
Broj 89, april 2022.
Sarađujemo sa studentskim organizacijama i obrazovnim institucijama, zahvaljujući čemu svake godine mnogo mladih ljudi svoje prve profesionalne kor...
Broj 89, april 2022.
Svaki praktikant od početka dobije podršku kolege na kojeg uvek može da računa Na prvom festivalu Employer brandinga - Empple, kompanija Bambi dob...
Broj 89, april 2022.
Mladi posebno cene dobro strukturiran onboarding program koji im omogućava da se upoznaju sa procesima rada, scrum metodologijom, kulturom i vredno...
Broj 89, april 2022.
Mladi imaju velika očekivanja od poslovnog sektora. Važno je da im kompanije otvore svoja vrata i omoguće plaćenu praksu, mentorstvo, volontiranje ...
Broj 89, april 2022.
STIHL proizvodi daju važan doprinos očuvanju prirode Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, &scar...
Broj 89, april 2022.
Naši klijenti znaju da imaju pravog prijatelja u osiguranju Ove godine Milenijum osiguranje obeležava 30 godina od početka rada. Time smo se svrst...
Broj 89, april 2022.
Ljudi su spremni da ubrizgaju botoks, da peglaju bore, ali nisu dovoljno spremni da sistematski brinu o svom zdravlju, da se pregledaju pre nego št...
Broj 89, april 2022.
Ispod radara brige kako da se nadomeste „rupe“ u znanju, prolazi čitava lepeza tegoba u mentalnom zdravlju učenika koje je izazvala ili pojačala pa...
Broj 89, april 2022.
Od 2006. godine, kada je počeo program privlačenja stranih investicija subvencijama, do kraja 2019. godine investitori su od države dobili 638 mili...
Broj 89, april 2022.
Građani Zrenjanina iščekuju realizaciju velike kineske investicije u fabriku automobilskih guma Linglong. Da li će ta investicija pogurati lokalnu ...
Broj 89, april 2022.
Poljoprivreda i te kako može da pokrene ekonomiju. U Srbiji preovlađuju ratarske kulture koje se uzgajaju na velikim površinama, a donose daleko ma...
Broj 89, april 2022.
Populisti često koriste manipulisanje ljudskim emocijama da bi se domogli i održali na vlasti. Posebno osetljivi baš na ovu vrstu manipulacije obeć...
Broj 89, april 2022.
Imam osećaj da nove generacije vode računa o tome da ne pokažu svoje slabosti, otkriju nezadovoljstvo. Da ne pokažu emociju jer je to znak slabosti...
Broj 89, april 2022.
U trenutku pisanja ovog teksta, predizborna kampanja ulazi u sam finiš. Politika je odavno došla na društvene mreže a, s obzirom na to da pratimo t...
Broj 89, april 2022.
Mnogo je tajni vezanih za život i delo firentinskog slikara rane renesanse. „Burence“(Botticelli) bio je nadimak koji mu je dao stariji brat, a ost...
Broj 89, april 2022.
Arhitekta Daniel Libeskind dizajnirao je novu, ugaonu flašu za konjak Hennessy Daniel Libeskind je jedan od najpoznatijih svetskih arhitekata, pro...
Broj 89, april 2022.
Nekoliko velikih luksuznih brendova, uglavnom francuskih, najavilo je povlačenje sa ruskog tržišta, a do sada su mnogi i zatvorili svoje prodavnice...
Nema komentara