
Kolumna Bogdana Petrović
Predizborni cirkus u dubokoj krizi Srbije
Broj 88, mart 2022.
Vlast je uspela u nameri da pre izbora maksimalno podeli stranke iz opozicije. Pocepane su (beznadežno) i prozapadne stranke i stranke koje su prot...
Kako se približavaju izbori, tako i vlast dodaje gas u otvorenom podmazivanju svih ciljnih grupa od kojih očekuje glas. Pa tako vladajuća garnitura, u ime i pod velom države, baš pred izbore odlučuje da opet „časti“ penzionere koji važe za njeno verno biračko telo, pa potom mlade od 16 do 30 godina (nije baš od 18 jer je suviše providno) i na kraju mlade roditelje, dajući im subvencije za kupovinu kuća i stanova. Prethodno je mladim majkama obećano po 300.000 dinara ako rode dete da bi se, eto, podstakao natalitet koji je u padu. Velikodušno, ili vulgarno i banalno, kako to samo ova vlast ume?
Dužnost svake vlasti, pa tako i ove, jeste da brine o standardu stanovništva, da donosi mere za pomoć socijalno ugroženim grupama, da podstiče natalitet i brine o starima, nemoćnima, deci i mladima. I šta je onda problem? Kad se to radi ad hoc, stihijski i baš pred izbore, onda je to problem. A kada ta pomoć, pokloni, subvencije, kako god ih nazvali, nisu rezultat promišljanja stručnih tela i neke državne strategije, nego odluka nenadležnog predsednika države Aleksandra Vučića, uz sasluženje ministra finansija Siniše Malog, onda je to zloupotreba vlasti.
Sasvim su jasni njihovi motivi: nema nikakvih naznaka da društveno racionalni i opravdani razlozi stoje iza odluke da se otvoreno i u krajnjoj liniji nezakonito podmazuju različite društvene grupe pred same izbore. U pitanju je gola vlast, pa neka košta šta košta.
Potkupljivanje birača patentirano je u sred prvog naleta korone, kad je svim punoletnim građanima podeljeno po 100 evra. Uzalud su i Fiskalni savet i svi redom stručnjaci govorili i dokazivali da je ovo traćenje novca, koji je uz to i pozajmljen na međunarodnom tržištu kapitala, pa se sa kamatom mora i vratiti. Vlast je ostala uporna. Novac je baš pred tadašnje parlamentarne izbore podeljen, izbori su dobijeni, formiran je jednostranački parlament, najsramniji koji se pamti, sa trustom mozgova formata Atlagić/Bakarec/Kebara/Langura. Mada, nepravedno je izostaviti još jedno 240 takvih istih poslanika.
Dakle imamo ovako: penzionere pokrivamo stalno; omladinu i mlade roditelje pokrivamo pred izbore; siromašnima i nezaposlenima dajemo rijaliti, malo ih lažemo, malo vozamo autobusima tamo-ovamo; zaposlene po javnim preduzećima i državnoj službi ne treba ni da potplatimo, ima da glasaju po spiskovima ako hoće da zadrže posao. Svi ostali su nebitni, imamo većinu.
I sad, čik se vi kao opozicija usprotivite javno ovim velikodušnim poklonima vlasti. Računajte da ste time sebi direktno pucali u koleno. Bićete optuženi da ne želite da bračni parovi rađaju decu, da se skuće, da ste protiv starih koji treba da kupe lekove i da ubijate u pojam mlade kojima država ovim poklonom „uliva optimizam“ – kako se izrazio ministar Mali.
A sa druge strane, šta ćete vi kao opozicija da date svojim biračima? Novca nemate, celokupnu državnu kasu uzurpirala je klika na vlasti i njome raspolaže kao svojom imovinom. Medije takođe nemate, da preko njih ljudima objasnite kako ovim „poklonima“ javni dug dalje raste, a već je dupliran tokom deset godina naprednjačke vlasti. Nemate čak ni pakete od po 80 grama kafe i kilo šećera da biračima odnesete na vrata.
Možete samo da idete praznih ruku i da pitate ljude – kako im izgleda činjenica da je ukupna ušteda od oduzetih penzija manje od 450 miliona evra, a samo je za prenos engleskog fudbala (!?) slupano neverovatnih 600 miliona evra. I još - da li oni podržavaju to što se do sada za „poklone“ građanima država zadužila još milijardu i po evra, koje ćemo svi mi sa kamatom da vraćamo. I treće – da li misle da je oni brutalni mafijaši baš nikakve veze sa ovom vlašću nemaju.
Dovoljno bi bilo da birači čuju ova tri pitanja, pa da svako zna kako da glasa. Ali je problem što vlast upravo čini sve da birači ne čuju nikakva pitanja, još manje odgovore, nego da se svako zabavi svojim „poklonom“. I da tako zadovoljan ode na biralište. Šta će posle toga biti nije ni bitno, pošto će svakako biti kasno.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Broj 88, mart 2022.
Vlast je uspela u nameri da pre izbora maksimalno podeli stranke iz opozicije. Pocepane su (beznadežno) i prozapadne stranke i stranke koje su prot...
Broj 88, mart 2022.
Da li ste primetili kako je sve poskupelo? Litar i po svežeg mleka košta više od 140 dinara u malim prodavnicama, a ne tako davno mogao je da se ku...
Broj 88, mart 2022.
Demokratija se u Srbiji još nije zapatila, a kad će - ne znamo. I ne pričam o društveno-političkom uređenju. To se još i može dovesti na koliko-tol...
Broj 88, mart 2022.
Iako je socijalistička Jugoslavija delovala kao „monolitna“, jednopartijska država, sa veoma kontrolisanom štampom i ograničenom slobodom izražavan...
Broj 88, mart 2022.
Najveći evropski telekomunikacioni operateri pozvali su EU zakonodavce da primoraju velike tehnološke kompanije (big tech) da doprinesu finansiranj...
Broj 88, mart 2022.
Naš film je jedan korak i kao zemlja nismo nikad bili bliže da se sa Netfliksom prave sporazumi za produkciju, a ne samo za akviziciju domaćeg sadr...
Broj 88, mart 2022.
Rast zarada u evrima pokazuje samo koliko više evra građani mogu da kupe za prosečnu zaradu, ali ne i koliko više proizvoda mogu sebi da priušte P...
Broj 88, mart 2022.
Kompanije koje na korporativnom takmičenju dobiju titulu najboljeg poslodavca izdvajaju se po izvanrednim uslovima za zaposlene, sigurnom radnom ok...
Broj 88, mart 2022.
Kompanije koje na korporativnom takmičenju dobiju titulu najboljeg poslodavca izdvajaju se po izvanrednim uslovima za zaposlene, sigurnom radnom ok...
Broj 88, mart 2022.
Generacijske razlike, za nas u Bambiju, predstavljaju našu snagu. Daju nam mogućnost da kroz uvođenje novih veština koje odlikuju mlade talente, do...
Broj 88, mart 2022.
Imlek kao regionalni lider na tržištu mleka i mlečnih proizvoda uživa ugled jedne od najangažovanijih kompanija kada je reč o društveno odgovornom ...
Broj 88, mart 2022.
Ljudi se često blokiraju i sami sebi stave neki okvir, neka ograničenja, ne vide svoje potencijale i resurse i misle da je neki problem daleko veći...
Broj 88, mart 2022.
Dok su najveći ponos ovdašnjih vlasti brzo izgrađene kovid bolnice, u njima rade medicinari sa ugovorima na određeno i radno mesto im je klimavo. N...
Broj 88, mart 2022.
U poslednjih deset godina Republika Srbija je iz budžeta isplatila oko milijardu evra za kazne i penale. To je dvostruko više od uštede ostvarene s...
Broj 88, mart 2022.
U Srbiji, pre svega, treba da se unapredi pravni okvir i omogući efikasna primena principa „produžene odgovornosti“ i načela „zagađivač plaća&ldquo...
Broj 88, mart 2022.
Na onlajn tržištu često se dešava da prodavci nude kopije velikih svetskih brendova, zbog čega čuvene kompanije ne samo da imaju gubitke u prodaji,...
Broj 88, mart 2022.
Pojam „velikanke“ na Guglu nije ni postojao sve donedavno, kada se pojavila izložba „Velikanke srpske kulture“, posvećena velikim naučnicama i umet...
Broj 88, mart 2022.
Za dugoročnije efekte filantropskih inicijativa neophodno je strateško planiranje, kao i bolje povezivanje različitih društvenih aktera. Pored toga...
Broj 88, mart 2022.
Knjige daju nova i šire stara znanja, ali time često i negiraju i preinačavaju ona koja smo imali, razarajući predrasude, stereotipe i prećutkivanj...
Broj 88, mart 2022.
Kaže se da su „u laži kratke noge". Ako je tako, kako to da se kod nas laži i lažljivci dugo i uspešno održavaju „u sedlu"? Kako to da većina, ipak...
Broj 88, mart 2022.
Kad Fejsbuk padne, daleko se čuje. Digitalni gigant Meta koji u svom vlasništvu poseduje ne samo Fejsbuk, nego i Instagram, Mesindžer i WhatsUp, iz...
Broj 88, mart 2022.
Teško je poverovati, ali ja sam do pre izvesnog vremena uživala u svojoj muci. Doduše, nisam ja to baš tako jasno percipirala, al' sam se ponašala ...
Broj 88, mart 2022.
Chanel je ograničio prodaju svojih torbi tako da sada možete da kupite jedan model u dva meseca, pod uslovom da druga kupovina ne bude identična pr...
Broj 88, mart 2022.
U bogatoj ruskoj umetnosti, do prvih platana Isaka Levitana, pejzaž je uglavnom smatran dosadnim žanrom. Veliki talenat i neverovatna umešnost ovog...
Broj 88, mart 2022.
Slavni brend RIMOWA, koji kreira putni asortiman, osnovan je 1898. godine u Kelnu u Nemačkoj i od tada važi za jedan od najtraženijih kofera za put...
Laki 1956
Ajde!? Ko je bre ova ekspertkinja? Pa ova ne razkikuje ovcu od ovčarskog psa.