
Kolumna Biljane Stepanović
Ispiranje mozga odvrću na maksimum
Broj 85, novembar 2021.
Treba znati kada stati, glasi jedno od glavnih pravila koliko-toliko pristojnog ponašanja. To važi za one koji su pristojno ponašanje savladali na ...
Broj 85, novembar 2021.
Biljana Bilaković
0 komentara
Google ima preko 70 kancelarija po celom svetu. Više od 80 odsto svih pretraživanja na mreži bilo gde u svetu šalje se u Google
Google je odavno poznat kao kompanija koja svojim zaposlenim pruža idealne uslove za rad. Njihovi zahtevi za projektovanje prostora u kome se radi su jednostavni: napraviti najbolji prostor za rad koji najviše unapređuje zdravlje. Prostor mora da bude komunikativan, kreativan, jednostavan i fleksibilan. Njihova arhitektura jasno izražava korporativnu kulturu, dok u isto vreme služi kao model održive arhitekture koja svakim sledećim projektom unosi nove i nove inovacije.
Google je karakterističan po svom neobičnom i kvalitetnom dizajnu radnog prostora, kao delu modela motivacije, osmišljenom da pojača produktivnost na opušten i zabavan način. On koristi svoj poslovni prostor za stvaranje „najsrećnijeg i najproduktivnijeg radnog mesta na svetu”. Veoma ambiciozno i veoma uporno. Tokom decenija bilo je mnogo fokusa na važnost fizičkog prostora na radnom mestu i kako on utiče na motivaciju zaposlenih. Studije su pokazale da se na radnom mestu koje podstiče saradnički rad produktivnost povećava za 15 odsto. Polje otvorenog interaktivnog radnog prostora odavno je postalo uobičajena i opšta pojava u kulturi raspolaganja prostorom.
Oni koji sede zajedno, rade zajedno.
Google se drži odluke da je potrebno da zaposleni svih nivoa rade zajedno na stvaranju i razmeni informacija, nema više staromodnih hijerarhijskih struktura, više rukovodstvo na višim spratovima, niže i mlađi zaposleni na donjim. U Google-u, kancelarijska kultura promoviše „slučajne sukobe“ između zaposlenih, važno je da svakodnevna saradnja promoviše kreativnost i pokreće proizvodnju, ljudi iz različitih odeljenja češće će se upuštati u neočekivane razgovore i generisati nove inspirativne ideje.
Da li je ovaj nekonvencionalni dizajn produktivan?
Ima tu svega, tobogana, stolova za bilijar, teretana, starinskih vagona iz metroa, zidova za slobodno penjanje, terena za odbojku na pesku i svega onoga što sad već očekujete u glavnim prostorijama mnogih coworking prostora. Jarke boje i moderan, čak premoderan nameštaj, tematski organizovan u prostoru, važno je samo da bude udobno i „zabavno”, a u svakom slučaju bolje nego da ste kod kuće, da budete srećni što baš vi radite u tako posebnom prostoru.
Da bi Google stvorio savršene radne prostore za svoje zaposlene, pažljivo se analizira sve, od hodnika i ukrasa do boje nameštaja, rasvete, pregrada…
Ono što je generalno trend u ekspanziji organizacije kancelarijskog i radnog prostora je pravac Go Green, koji nije samo osvežavanje i humanizovanje prostora zelenilom, već podrazumeva urbanističku analizu okruženja svih performansa zgrade koji se danas opisuju kao „living building challenge”, to jest uslove lokacije, uključujući saobraćaj, klimu, sastav zemljišta, perspektive uzgoja biljaka sa fokusom na autohtone vrste, očuvanje i ponovnu upotrebu materijala, vode i energije.
Dakle, šta možemo da naučimo iz Google-ovog otkačenog dizajna radnog prostora?
Dizajn kancelarije mora održavati današnje „evolutivno“ radno okruženje, a zajednički rad postaje sve specifičniji. Taman kada smo savladali lekciju o radu na otvorenom prostoru, moramo pojačati i uključiti mere zaštite između nas samih.
I kao svaki svetski pretraživač broj jedan, mora da to što Google radi jeste kako treba. ’Ajde da poverujemo.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Broj 85, novembar 2021.
Treba znati kada stati, glasi jedno od glavnih pravila koliko-toliko pristojnog ponašanja. To važi za one koji su pristojno ponašanje savladali na ...
Broj 85, novembar 2021.
Već mesec dana se Aleksandar Vučić nalazi u de fakto predsedničkoj kampanji. Povećana je frekvencija „obraćanja javnosti“, skoro svaki dan smo sved...
Broj 85, novembar 2021.
Cena gasa verovatno neće skočiti pred izbore. Ali ako gas za krajnje potrošače ne poskupi u januaru, Srbijagas će snositi gubitke. To ne bi bilo pr...
Broj 85, novembar 2021.
Zašto mladi odlaze iz zemlje? Ovo je pitanje koje često vidimo u medijima, o njemu raspredaju analitičari, njime se bave istraživanja. Političari ć...
Broj 85, novembar 2021.
Teško je nabrojati sve probleme koje je imala Rusija tokom tranzicije devedesetih godina. Medvedev piše ne samo o burnim političkim događajima, već...
Broj 85, novembar 2021.
Jana Mitrović je pre više od pet godina donela odluku da napusti firmu u kojoj je radila godinama i napravi svoju farmu u centru Beograda. Odlučila...
Broj 85, novembar 2021.
Javni dug u ovom trenutku na prvi pogled nije pretnja za Srbiju, ali bi to vrlo brzo mogao da postane. Dinamika rasta i planovi za buduća zaduživan...
Broj 85, novembar 2021.
Mi ne želimo da uzmemo posao HR-ovima, već da digitalizujemo proces selekcije kako bi HR menadžeri gubili manje vremena, a ujedno da svi kandidati ...
Broj 85, novembar 2021.
Rast cena je za sada uglavnom izazvan privremenim faktorima na strani ponude, energetskom krizom, poskupljenjem hrane i prekidom snabdevanja, ali š...
Broj 85, novembar 2021.
Državna pomoć se u Srbiji intenzivno koristi, tokom 2019. godine je dostigla iznos od 940 miliona evra, ili dva odsto bruto domaćeg proizvoda (BDP)...
Broj 85, novembar 2021.
Nije bilo nikakve revizije podataka o broju umrlih od korone, niko se zaista nije bavio analizom smrtnih slučajeva, niti time zašto je u nekim delo...
Broj 85, novembar 2021.
Nedavno je publika na Bitef festivalu bila iznenađena kada se na sceni pojavio Borna Babić iz plesne kompanije Ultima vez iz Belgije jer je, verova...
Broj 85, novembar 2021.
Što se ljudi tiče, podela na tabore možda sama po sebi nije smrtonosna. Ali, zaboravlja se da mi imamo zajedničkog neprijatelja u vidu virusa, koji...
Broj 85, novembar 2021.
Pošto nam se otvara sve vreme ovog sveta, moći ćemo po ceo dan da visimo pred kamerama i pratimo zbivanja u svojoj kući i oko nje. Trebalo bi da uk...
Broj 85, novembar 2021.
Knjige daju nova i šire stara znanja, ali time često i negiraju i preinačavaju ona koja smo imali, razarajući predrasude, stereotipe i prećutkivanj...
Broj 85, novembar 2021.
Finska kompanija Flexound pulse lansirala je na tržište prvu stolicu za potpuni doživljaj filma. Kako bi užitak bio potpun, nisu dovoljne samo 4D...
Broj 85, novembar 2021.
„Potraga za konjima“, prvi dugometražni dokumentarni film Stefana Pavlovića, prikazan nedavno na Međunarodnom festivalu dokumentarnog filma na Zapa...
Broj 85, novembar 2021.
Kako hladni talas, kiše, vetrovi, snegovi pokucaju na vrata, tako ljudi-brže bolje traže zgodno mesto da se ušuškaju i ugreju dušu, misao i telo, a...
Broj 85, novembar 2021.
Postoje dizajneri koji nam govore gde dalje da idemo i dizajneri koji nam reflektuju svet. Neki rade i jedno i drugo. Takav je modni brend Balencia...
Broj 85, novembar 2021.
„Uspeo sam da pobegnem u apsolutnu prirodu, moji krajolici više nemaju ništa zajedničko sa spoljašnjom stvarnošću“, rekao je umetnik čiji miran živ...
Nema komentara